Single Blog

Jak uchronić się przed grypą? Oto kilka sposobów.

Zbliża się sezon grypowy, a przyjaciele, rodzina i współpracownicy będą łapali i rozprzestrzeniali chorobę. Podczas gdy większość z nas doświadczyła grypy, nie oznacza to, że nowe ataki będą mniej uciążliwe lub męczące. Jesteśmy na nią szczególnie podatni podczas chłodniejszych miesięcy, ponieważ wirus jest bardziej stabilny w zimnym powietrzu o niskiej wilgotności. Utrzymanie zdrowego układu odpornościowego daje najlepszą szansę uniknięcia grypy. Oto najlepsze wskazówki dotyczące utrzymywania dobrego stanu zdrowia.

Naturalne sposoby ochrony przed grypą

Zwracaj szczególną uwagę na swoje samopoczucie – poprawisz je poprzez spożywanie świeżej żywności i ćwiczenia. Dzięki temu będziesz trzymać się z daleka od grypy i przeziębienia.  Aby jeszcze bardziej wzmocnić odporność – skorzystaj z poniższych rad. 

Wprowadź do swojej diety:

Witamina C

  • Witamina C jest powszechnie stosowana w celu wzmocnienia funkcji układu odpornościowego
  • Dorośli powinni otrzymywać od 75 do 90 miligramów witaminy C dziennie, aby utrzymać regularne zdrowie, ale w sezonie grypowym zalecane są dodatkowe dawki.
  • Papryka, zielenina, kiwi, brokuły, jagody, pomarańcze, pomidory i zielony groszek to fantastyczne źródła witaminy C.
  • Przyjmowanie witaminy C ma działanie łagodzące i zapobiegające objawom grypy i może być szczególnie korzystne, jeśli przez cały dzień kontaktuje się z wieloma różnymi osobami.

Witamina D

  •  Jest produkowana w organizmie poprzez ekspozycję na słońce i współdziała z genami układu odpornościowego.
  • Oprócz wspomagania i utrzymania funkcji odpornościowej, witamina D jest również środkiem przeciwbakteryjnym , który może zabijać bakterie, wirusy i grzyby.
  • Podczas zimniejszych miesięcy poziom witaminy D może spaść poniżej zalecanej dziennej dawki.
  • Sprawdź swoje poziom witaminy D u lekarza rodzinnego, aby upewnić się, że nie masz jej niedoboru.

Echinacea

  • Echinacea jest popularnym grypowym wojownikiem i najlepiej jest ją przyjmować na początku grypy, aby skrócić czas trwania i zmniejszyć nasilenie.
  • Echinacea to jeżówka, która od ponad 400 lat jest stosowana jako tradycyjny lek ziołowy.
  • Echinacea zmniejsza szansę na złapanie wirusów nawet o 58% i znacznie skraca ich czas działania.
  • Jest przeciwzapalna może zmniejszyć objawy oskrzelowe przeziębienia i grypy.

Olejek z oregano

  • To fantastyczny suplement dla wielu korzyści.
  • Stwierdzono, że ma silne działanie przeciwwirusowe o właściwościach dezynfekujących, przeciwgrzybiczych i przeciwbakteryjnych.

Cynk

  • Cynk wspiera funkcje odpornościowe, a także działa przeciwwirusowo. Działa najlepiej, gdy jest przyjmowany przy pierwszych oznakach choroby.
  • Może zmniejszyć objawy zimnego wirusa, ale ważne jest, aby trzymać się zalecanej dawki, ponieważ nadmierne ilości mogą być szkodliwe.

Utrzymanie zdrowia trawiennego przy pomocy diety

Stwierdzono, że znaczna część układu odpornościowego 80% znajduje się w przewodzie pokarmowym. Zachowanie zdrowia trawiennego jest kluczowe w zapobieganiu grypie w okresie zimowym, a oto niektóre kluczowe sposoby:

  • Ograniczanie przetworzonej żywności, przyjmowanie wysokiej jakości probiotyków i spożywanie sfermentowanej żywności w celu ułatwienia funkcjonowania jelit
  • Spożywanie lekkich, łatwych do strawienia potraw, w tym zup, bulionów i herbat – szczególnie w przypadku wystąpienia objawów.
  • Picie odpowiedniej ilości wody zarówno w profilaktyce jak i leczeniu grypy.
  • Dodaj imbir i czosnek do posiłków, oba mają działanie przeciwbakteryjne i przeciwzapalne, lecząc jednocześnie objawy i chorobę.

Sen

Często pomijane źródło ogólnego stanu zdrowia, sen jest kluczowy podczas sezonu grypowego. jeśli twoje ciało jest zbyt zmęczone , ma mniejsze szanse na walkę z wirusami.

Ćwiczenia

Regularne ćwiczenia są kluczową strategią zapobiegania większości dolegliwości, poprawiając krążenie krążenie komórek odpornościowych we krwi.

 

Comments (0)

Post a Comment

Wszelkie prawa zastrzeżone - Medis 2017